2014. június 13., péntek

A végzet ereklyéi- Csontváros

Főszereplők: Lily Collins, Jamie Campbell Bower, Robert Sheehan
Megjelenés éve: 2013
Műfaja: misztikus, romantikus
Film hossza: 2 óra 10 perc





Hát akkor ezennel megérkezett a Könyvtitok és más drogok első filmkritikája. Én személy szerint nem szeretem a mainstream és a csajos filmeket, de mivel nyomon követek elég sok filmkritikával foglalkozó blogot és csatornát, elég kevés helyen láttam ezt a filmet, szóval gondoltam… lenyomom. De tőlem nem sok hasonlót fogtok látni, ezt garantálom :D ilyen reakciókat csak az új Superman és az Alkonyat volt képes belőlem kiváltani…
Gondolom mindenki felfigyelt már arra, hogy manapság nagyon, de nagyon elterjedtek a könyvadaptációk, amivel nem is lenne önmagában gond, hisz nézzük meg, a Gyűrűk ura is kultuszfilmmé nőtte ki magát. Hogy honnan kezdődtek a gondok? Igen-igen. Pontosan attól. Az Alkonyattól. Amikor egy semmitmondó tinikönyvet próbáltak vizuális formára átvinni… azóta pedig folyamatosan jönnek ki az ehhez hasonló filmek, és a miénk is ilyen. Hogy miről is van szó? A végzet ereklyéiről.
(előre leszögezném, hogy nem olvastam a könyvet, fogalmam sincs róla, tehát csakis a filmet fogom nézni)

Tehát vegyünk egy marhajó alapötletet (ami ugyan kicsit lerágott csont, de mégis, ezt a sémát újra és újra meg lehet újítani izgalmas módon, ez is hasonló), fantasztikus látványvilágot és epic harcokat.
Igen, A végzet ereklyéit gyakorlatilag ez dobja fel. Engem mindig is érdekelt ez a transzcendens harc, a misztikus tárgyak, eszmék, a rejtélyes helyszínek, a tárgyak mögötti tárgyak, az olyan dolgok, amiket más nem láthat, csak a kiválasztott. Ehhez pedig csak jönnek a fantasztikusan gyönyörű díszletek, amik komolyan mondom, meggyőztek arról, hogy igen, ez tényleg létezik. Egyszerűen brutálisan szép. Az effektek a helyükön vannak, a cgi jó, ugyan nem értek hozzá, de nem igazán láttam benne hibákat. Tehát összességében azt kell mondanom, hogy a stáb e téren nagyon kitett magáért, ami nem is csoda, tekintve, hogy mégiscsak egy „elképzelt világról” van szó.
A harcok pedig nagyon jól vannak megkoreografálva, pörgősek és a kamera nincs kapkodva, minden kis szikrát és mozdulatot látunk. Tetszett a farkasok harca, Jocelyn kis akciója, a végén a démonos verekedés, a kardos fight-ok, de a lejobban a vámpíros rész jött be. Leesett az állam, komolyan. Pedig nálam ezt a reakciót nehéz elérni.
Azonban ezek még nem tesznek egy filmet igazán jóvá… az ilyen valójában nem múlik a tehetségen, csak a betanult mozdulatokon. Persze hozzátesz az összhanghoz, de egy szar cgi-cicán röhögünk egyet, viszont a többi miatt képesek vagyunk egy filmen keresztül fogni a fejünket. Akár KÉT TELJES órán át! (észrevettétek, hogy évek óta nem képesek két óra alatti filmeket forgatni?...)

Tehát összességében A végzet ereklyéi jó film?


Nem. Nagyon nem.

Nagyjából két oldalnyi hülyeséget írtam föl jegyzetekbe, miközben a filmet néztem. Egyszerűen az egész annyira buta, hogy én azt nem tudom nektek leírni… és itt nem csak arról van szó, hogy a film a nézőit nézi madárnak, hanem saját magát is! Komolyan mondom, hogy voltak olyan pillanataim, amikor hangosan kiabáltam.
Tehát főhősnőnk Klári, akiből a rendezők próbáltak egy tipikus kocka csajt csinálni, aki visszahúzódó és felolvasásokra jár. Azt mondjátok, hogy ennek befolyásolnia kéne a történet kimenetelét? Igen, szerintem is, de lehet, hogy így van, viszont mi ezt nem tudjuk… elég hamar belejön a badass szerepkörbe, amit a fekete latexba burkolt angyali harcosok (HAHA! Érzitek ezt a rendkívüli kreativitást? Ők a jófiúk… de feketében! Waah!) kínálnak neki. Klári szemöldöke külön életet él, de mindez nem segít semmit a színészi képességein. A drágám szép-szép, dögös, jó benne gyönyörködni, de színészkedni azt nem tud. Bár még mindig jobb, mint Bella-barátnénk.
A Simont alakító csávó elmegy, Jace karakterét kedveltem, mert voltak jó pillanatai, azonban néha ütni tudtam volna… (na erről majd később). Még szerencsétlen Lena Headey is - aki viszont nem a rossz alakításról híres – olyan furán alszik ebben a két órában, hogy azt érdemes kimerevíteni és megnézni. Cersei Lannister arcot vág végig (úgy érzem, hogy ez a szerep nem tartozott a kedvencei közé… vérontást sejtek :D). Aki viszont nagyon jó volt, az Klári apja. Nem tudom, hogy ki az az ember, de remekül hozta az elmebeteget. Remélem még másutt is látom. Isabelle jó volt, ahogy Alec is, de hát belőlük nem láttunk sokat. A castingot tekintve viszont annyi pluszt felhoznék, hogy róluk legalább elhittem, hogy annyi idősek, amennyinek be vannak állítva.

Néha voltak olyan pillanatok a filmben, ahol az operatőri munka nem volt a toppon. Például a mai napig nem vagyok képes megfejteni, hogy a film elején lévő klubbos jelenetet hogy kell nézni O.o

Azonban ezeket még mind meg is bocsájtanám a filmnek, de mi az, ami a leginkább kihozott a sodromból?... Az a rohadt szerelmi szál…
MIÉRT?! HOGYAN?! MIKOR?!
Egy kis újítást behozva a filmbe ezúttal nem szerelmi háromszög, hanem szerelmi négyszög alakult ki (egy kis homoszexualitást becsempészve), de a középpontban természetesen a két főhős, Klári, és Mr. Furcsaarcszerkezet áll.
Én komolyan nem értem, hogy ők hogy kerültek össze… hozzák a tipikus klisét, a csaj ráesik a pasira, majdnem csók, és innentől megy a nagy álmodozás. De itt legalább nem viszonzatlanul.
A virágkertes jelenet valami baromi szép, de megmondom őszintén, hogy sokkal szívesebben néztem volna azt a helyet két órán keresztül, mint ennek a két szerencsétlennek a nyáladzsását! Az egyik pillanatban csókolóznak, a másik pillanatban pedig Jace annyira beflegmul, hogy arra nincsenek szavak. De miért? Mert a srác, akit fellógattak egy rohadt ciszterna fölé bement a régi barátnője szobájába, hogy megkeresse?! És egyáltalán miért kell állandóan a szexszel felhozakodni? Jó-jó, én megértem, hogy ő pasiból van, de indokolatlanul dobálja ezekkel szegény Klárit, akit azonban végül is annyira nem visel meg a dolog, egy szemöldöke izma se rándul. De azért persze kiabál, mert kell neki…

Olyan apró hülyeségekről meg már nem is beszélek, hogy Klári az ajtó melletti falhoz bújva elkerüli az agyvelőkutya támadását, vállbakaszabolja a vérfarkast, ami láthatólag nem akar neki ártani, a Boss a fontos alkatrészt nem viszi magával, hanem a szerkezettől három méterre található virágcserépbe dobja (viva la virágcserép), illetve a főszereplők a drámai feszültség végett kénytelenek átszánkázni a démonok között, amikor alig van idejük…………… annak ellenére, hogy az orruk előtt ott van egy méternyi lyuk, amin átjuthatnak… mindegy. Én már ezen meg se lepődöm…
Emellett pedig vannak olyan mozzanatok, amik tök érdekessé teszik az egész filmet, viszont nem tudjuk, hogy mi értelme, és hogy történik. Lehet, hogy a könyvben el van magyarázva, de itt nincs. Ilyen például: oké, hogy vasport szórnak a padlóra és úgy követik a boszit, de hogy?? Mágnest tettek a pészmékerébe?! Illetve szerintem azért nem ártott volna elhinteni egy kis infót arról, hogy MÉGIS MIÉRT AKARJA MINDENKI AZT A ROHADT KELYHET?! A filmben erről egy szó nincs (vagyis én nem vettem észre).


Tehát összességében én nem ajánlom ezt a filmet, csak azoknak, akik nem a filmművészet magas színvonalú képviselésére akarnak látni egy példát, illetve csak a nagyon nagy fanatikusoknak, nekik úgyse ront semmit az élvezeten a sok baromság (bár ahogy hallottam, ők se voltak vele túlságosan megelégedve).

Sajnálom, pedig nagy esélyek voltak ebben a sztoriban, még film szempontjából is.


7 megjegyzés:

  1. Hello :)
    Én olvastam a könyvet, láttam a filmet. A könyv nagyon tetszett, bár a negyedik könyvnél már valahogy elvesztem... A filmet nagyon vártam, édesanyámmal mentem megnézni valahogy a bemutató után közvetlen. Akkor talán tetszett, de most már szinte semmi nincs meg belőle. Kicsit olyan... Nem is tudom milyen... Talán feledhető? Igen, azt hiszem ez a legjobb szó rá. :(
    Kíváncsian várom az újabb kritikákat, eddig nagyon tetszik a blog! Csak így tovább!
    Ölel Mindenkit,
    Bebyxx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Beby!
      Én is hasonlóan gondolom, egyáltalán nem maradandó alkotás, pedig lehetett volna az könnyűszerrel. Abszolút feledhető, sőt.
      Örülök, hogy várod az új kritikát, remélem, hogy a többi is elnyeri majd a tetszésed :)

      Törlés
  2. Nem értek veled egyet. Persze, a te véleményed, nem akarom azt mondani, hogy rossz, mert egy vélemény szubjektív. De vannak dolgok, amik felett nem tudok átsiklani.
    Klári? Ki az a Klári? Ha már egy kritikát írsz, legalább a főszereplő nevét írtad volna jól. Lehet, hogy viccesre akartad venni a dolgot, de ez nem kritika. Persze, vannak benne jó dolgok, de a többi, egyszerűen... 'Mr. Furcsaarcszerkezet' '(HAHA! Érzitek ezt a rendkívüli kreativitást? Ők a jófiúk… de feketében! ' Semmi értelme az egésznek. Sajnálom, de ha számodra egy kritika ilyen, törölheted a blogodat..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem a nézőpontod, de én arról nem tehetek, hogy nem érted a humorom, sajnos sokan vannak így.
      Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy hívták a főszereplőt, de nem fogom vér komolyra venni a figurát, mert akkor egy rakás száraz rizsa lenne az egész. Az, hogy belevittem a humort, még nem teszi értelmetlenné a kritikámat (maximum azt nem érted, hogy mit akartam ezzel mondani, nem a kritikát magát). Szerintem. Ha te meg ezzel nem értesz egyet, akkor sajnálom. Mint ahogy mondtad, nekem ez a szubjektív véleményem, ahogy az én kritikámról neked ez a szubjektív véleményed. De mégse mondom azt, hogy akkor lógasd föl magad, viszont az, hogy te a törléssel (főként névtelenül) vagdalózol, téged minősít, és nem engem.
      Nem fogok bocsánatot kérni a véleményem miatt, mert a kritikaírás nem erről szól. Ha nem értesz velem egyet, akkor ez van, olvasd el a többi szerkesztő kritikáját, ők nem ilyen szabadszájúak, mint én :)

      Törlés
  3. Kedves Névtelen,
    névtelenül és arctalanul szapulni a másikat sokkal könnyebb, mint megalkotni egy olyan kritikát, ami nem arról szól, hogy jaj de szupcsi, menőmanó, tünci, elájulósan olvadós a történet, és ennyi.
    Nem akarom megvédeni Lunát, mert nagykislány és nem is azért írok, szimplán csak azért mert valami olyanon vagy felháborodva, ami neked tetszik, de másnak nem. A kritika iróniával és szarkazmussal van tele, igen, de teljesen korrekt, egyéni álláspont, amit csak azért nem szarozhatsz le, mert nem értesz egyet.
    Szokták mondani, hogy a vélemény olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de...
    Ez is ilyen. :)
    Azért mert valaki nrm szereti a citrom fagyit nem fogod megkövezni mert neked meg az a kedvenced, vagy igen?

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Igazság szerint, én is szerettem volna írni erről a könyvről, a gond viszont ott van, hogy már egy éve láttam, így nem emlékszem minden részletre. Mindegy is, mert te mindent elmondtál, ami például engem is zavart. A filmet olyan sokan dicsérték, hogy fel voltam készülve, hű, de szuper lesz. Ehelyett, egy hatalmasat csalódtam. Szerintem pocsékul oldották meg a jeleneteket, unalmas volt az egész, alig bírtam végignézni. Kicsit megbántam, hogy nem a könyvet olvastam el először. Ezt a hibát többet nem követem el.
    Összegezve, egyetértek veled, és örülök, hogy végre akadt egy olyan ember, aki nem dicsérte agyba-főbe, az amúgy pocsék filmet. :)

    Üdvözlettel,
    Bernadette

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Bernadette!
      Örülök neki, hogy hasonlóan vélekedünk, viszont ezzel, hogy nem nyálaztam rá, meg is kaptam az első fanatikus-pofont.
      De ezt is meg kell tanulni kezelni :D

      Köszönjük a kommentárt :)

      Törlés